بررسی بازار یکشنبه، 17 آبان

شاخص بورس
با فروکش کردن فشار عرضه‌های روز گذشته، بازار در روز یکشنبه نسبتاً متعادل دنبال شد. در انتهای این روز شاخص کل با 3487 واحد رشد به عدد 1,434,378 واحد رسید و شاخص هم‌وزن هم 237 واحد رشد را تجربه کرد.

تأثیر در شاخص
در روز جای پتروشیمی نوری، ایرنخودرو و پتروشیمی تبریز بیشترین تأثیر مثبت را در شاخص داشتند و شستا، پالایشگاه نفت تهران و پالایشگاه نفت اصفهان بیشترین اثر منفی را در شاخص داشتند.

وضعیت صنایع
امروز اکثر صنایع قیمت‌هایی متعادل داشتند و بیشتر آن‌ها تغییرات زیادی نسبت با روز گذشته نداشتند و همچنان مانند روزهای گذشته، صنعت خودرو و ساخت قطعات، پرتقاضا بود.

صفوف خرید و فروش
در ابتدا صبح امروز تعداد صف‌های فروش نسبت به صف‌های خرید بیشتر بود با این وجود از حدود ساعت 10 تعداد صف‌های خرید نسبت به فروش پیشی گرفتند که این حالت نیز کمتر از یک ساعت دوام آورد و مجدداً فشار عرضه‌ها باعث افزایش صف‌های فروش شد. در انتها نیز بازار با 91 صف خرید و 66 صف فروش بسته شد که به ترتیب ارزشی در حدود 500 و 400 میلیارد تومان داشتند.

معاملات بلوکی
در روز شنبه هفت معامله بلوکی در تاصیکو و یک معامله در نماد ومدیر اتفاق افتادند و در آن‌ها نزدیک به 690 میلیون سهم تاصیکو و 90 میلیون سهم ومدیر معامله شدند. ارزش این معاملات در مجموع نزدیک 7 هزار میلیارد تومان بود که حدود 18.6 درصد از کل ارزش معاملات بورس را شامل شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *