بررسی بازار سه‌شنبه، 18آبان

شاخص بورس
بازار امروز هم همانند روز گذشته تقریباً مثبت و متعادل معامله شد و به لطف نمادهای اثرگذار، مقدار شاخص کل با نزدیک به 13300 واحد رشد به عدد 1,447,674 واحد رسید. در همین حال شاخص هم وزن هم با افزایش 842 واحدی به عدد 385,771 رسید.

jتأثیر در شاخص
در روز سه شنبه نمادهای پارسان، فملی، شبندر، کچاد و شپنا هر یک با بیش از 1000 واحد، بیشترین تأثیر مثبت را در شاخص داشتند و نماد فارس با بیشتر از 500 واحد، اثرگذارترین سهم منفی بر روی شاخص بود.

وضعیت صنایع
تعداد صنایع مثبت و منفی در روز جاری تقریباً برابر با یکدیگر بود و همانند روز گذشته خودروسازها و قطعاتی‌ها بیشترین ارزش معاملات را به‌خود اختصاص دادند. با این وجود این گروه بر خلاف روزهای گذشته، روز منفی‌ای را سپری کرد و به غیر از خودرو، اکثر نمادها از جمله خساپا پرعرضه بودند و در قیمت‌های منفی معامله شدند.
یکی دو روز آینده برای خودرو مهم خواهد بود.

jصفوف خرید و فروش
صف‌های خرید و فروش هم در روز جاری تقریبا در آغاز و پایان مشابه یکدیگر بودند و تنها در نیمه‌های زمان معاملات، فشار عرضه و صف‌های فروش بیشتر شد ولی در نهایت صف‌های خرید هم همین افزایش را تجربه کردند.

معاملات بلوکی
امروز در مجموع سه معامله بلوکی در بورس و در نمادهای شاراک، فارس و کنور اتفاق افتاد که در مجموع بیش از 3 درصد از کل ارزش معاملا بورس را شامل می‌شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *