از فرش به عرش به فرش با توکن Squid Game

دوشنبه اول نوامبر، روزی دیوانه‌وار برای توکن اسکوئد گِیم(Squid Game) بود. ارز دیجیتال اسکوئد -که نام آن الهام گرفته از سریال محبوب نتفلیکس، بازی مرکب است- سه‌شنبه گذشته با قیمت 0.01 دلار ارائه شد و به گزارش CoinMarketCap در چند ساعت قیمت آن با 380000 درصد رشد به 38 دلار رسید.

این رشد شدید، بسیار غیرطبیعی بود ولی اتفاقات عجیب‌تری هم در راه بود. روز دوشنبه و در طی 3 ساعت، قیمت اسکوئد از 89 دلار به بیش از 2861 دلار رسید. عجیب‌تر این که این هم پایان ماجرا نبود و 5 دقیقه بعد قیمت آن با 99.99 درصد افت به کمتر از 0.0008 دلار امریکا رسید. نمودار این تغییرات در شکل زیر قابل مشاهده است.

نمودار تغییرات قیمت اسکوئد

این کار احتمالا راگ‌پول(Rug Pull) بوده است. مفهومی که در حوزه ارزهای دیجیتال مطرح می‌شود و معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که توسعه‌دهندگان پروژه را رها کرده و پول‌های سرمایه‌گذاران را تصاحب می‌کنند.
هنوز به طور قطع نمی‌توان درباره این اتفاقات صحبت و قضاوت کرد با این وجود وبسایت مربوط به توکن اسکوئد، آفلاین شده است و در روزهای گذشته نیز گزارشاتی به CoinMarketCap با موضوع ناتوانی کاربران برای فروش توکن‌ها در pancakeswap ارائه شده بود.

منبع: CoinMarketCap

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *