آموزش استفاده از سایت- بخش اول

برای استفاده بهتر از سایت ایزی استاک، در مجمموعه ای از پست‌ها سعی می‌کنیم کاربران را بخش‌ها و ویژگی‌های مختلف آن آشنا کنیم. با توجه به این موضوع، فرآیند آموزش نحوه استفاده از سایت رو در همین پست آغاز می‌کنیم. پیش از مطالعه این مطلب لطفاً به مورد زیر توجه کنید:

  • ایزی استاک به شکل پیوسته در حال توسعه و به‌روز رسانی هست و ممکن است در زمانی که شما این مطلب رو مطالعه می‌کنید، ظاهر و ویژگی‌های آن تغییراتی داشته‌باشد.
  • در زمان نگارش این مطلب، ایزی استاک با قابلیت تحلیل بنیادی سهام به فعالیت می‌پردازد.

حال برگردیم به معرفی نحوه استفاده از سایت. پس از این که وارد حساب کاربری خود شدید، به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که لیستی از سهم‌هایی که در بازار وجود دارند، نمایش داده می‌شوند که درباره هر یک از آن‌ها اطلاعاتی در اختیارتان قرار می‌گیرد.‌

حال برگردیم به معرفی نحوه استفاده از سایت. پس از این که وارد حساب کاربری خود شدید، به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که لیستی از نمادهایی که در بازار وجود دارند، نمایش داده می‌شوند که درباره هر یک از آن‌ها اطلاعاتی در اختیارتان قرار می‌گیرد.‌

  • در بخش 1 از تصویر بالا، شما می‌توانید با فیلتر روی بازار و صنعت، نمادها که در این بازارها یا صنایع هستند را مشاهده کنید. به‌شکل پیش‌فرض، ایزی استاک به شما تمامی نمادها را نمایش می‌دهد.

در پایین این بخش هم گزینه‌هایی برای مرتب‌سازی نمادها ارائه می‌شوند که بر اساس مقادیر ویژگی‌های مختلف امکان مرتب‌سازی را می‌دهند. اگر در  این قسمت با ویژگی‌هایی مواجه شدید که با آن‌ها آشنا نیستید، نگران نباشید؛ در مطالب بعدی این موارد معرفی خواهند شد..

  • در بخش 2 از تصویر بالا، شما می‌توانید پیش‌فرض نمایش نمادها را از حالت لیست به حالت کاشی تغییر دهید که تصویر آن در پایین نمایش داده شده(در بالای این قسمت نیز عبارتی با عنوان فیلتر پیشرفته قرار داده شده که شما را به صفحه دیگری هدایت می‌کند که در مطالب بعدی به شکل مفصل به آن می‌پردازیم).
  • در بخش 3 از تصویر بالا، شما می‌توانید لیست سهم‌ها را بر اساس فیلترها و مرتب‌سازی انجام شده مشاهده کنید. در سمت راست لین لیست هم نموداری نشان داده می‌شود که وضعیت ارزیابی سهم را از جنبه‌های مختلف نشان می‌دهد. در حال حاضر این نمودار، هر نماد را از 5 منظر مختلف بنیادی مورد بررسی قرار می‌دهد که در مطالب بعدی جزئیات بیشتری درباره آن خواهیم گفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *