بررسی بازار چهارشنبه، 19 آبان

شاخص بورس
بازار امروز مثبت  معامله شد و روز سبزتری را نسبت به روزهای گذشته داشت. در روز چهارشنبه مقدار شاخص کل با نزدیک به 8848 واحد رشد به عدد 1,456,522 واحد رسید. در همین حال شاخص هم وزن هم با افزایش 5512 واحدی و معادل 1.43 درصد، به عدد 391,284 رسید.

تأثیر در شاخص
در روز چهارشنبه نمادهای وبملت و وامید بیشترین تأثیر مثبت در شاخص را داشتند و نوری و رمپنا بیشترین اثر منفی را به شاخص تحمیل نمودند.

وضعیت صنایع
امروز درصد بیشتری از صنایع به در قیمت‎‌های مثبت معامله شدند و  تنها گروه فعالیت‌های رفاهی، فرهنگی و ورزشی منفی بود. در روز جاری صنایع محصولات شیمیایی، بانک‌ها و فرآورده‌های نفتی بیشترین ارزش معاملات را داشتند و گروه خودرو و قطعاتی‌ها هم با توجه به اخباری که پیرامون آن‌ها می‌گذرد، سریع به روند روزهای گذشته خود بازگشتند و در قیمت‌های مثبت معامله شدند.

امروز خودرو و سایپا به دلیل افشای الف بابت افزایش قیمت محصولاتشان، بسته بودند.

صفوف خرید و فروش
همانند وضعیت کلی بازار، تعداد صف‌های خرید در روز چهارشنبه در طول بازار نسبت به صف‌های فروش بیشتر بود و نسبت‌ صف خرید به فروش هم در حال افزایش بود. در انتهای معاملات، بازار با 170 صف خرید و 40 صف فروش به فعالیت خود در این هفته پایان داد.

معاملات بلوکی
امروز در مجموع 5 معامله بلوکی در دو نماد تاصیکو و وسپه انجام شد که طی آن تقریبا 468 میلیون سهم تاصیکو با ارزش تقریبی 445 میلیارد تومان و 40 میلیون سهم وسپه با ارزش 35 میلیارد تومان معامله شدند. معاملات بلوکی امروز با نزدیک به 480 میلیارد تومان، 16 درصد از ارزش کل معاملات امروز را ایجاد کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *