بررسی بازار دوشنبه، 24 آبان

شاخص بورس
امروز روزی پرعرضه در بازار بورس بود و تعداد زیادی از نمادهای بازار در قیمت‌های منفی معامله شدند و شاخص بورس نیز در انتهای معاملات با 26175 واحد افت به 1,416,339 واحد رسید که 1.8 درصد پایین‌تر از روز قبل بود. شاخص هم وزن هم با 2592 واحد و یک درصد افت به عدد 384,884 واحد رسید.

تأثیر در شاخص
در روز دوشنبه اکثر سهم‌ها تأثیر منفی بر شاخص داشتند که از میان آن‌ها نماد فولاد با بیش از 3 هزار واحد، فملی با بیش از 2800 واحد و فارس با بیش از 2000 واحد بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشتند. نمادهای شستا، کچاد و شپنا هم بیش از 1000 واحد اثر منفی بر روی شاخص گذاشتند. از نظراثر مثبت بر شاخص هم برای امروز تنها نماد بورس  به لطف بازگشایی 50 درصدی‌اش و به میزان بیش از 1800 واحد، اثر قابل توجهی بر شاخص کل داشت.

وضعیت صنایع
در روز یکشنبه اکثر صنایع با میانگین های قیمتی منفی به کار خود پایان دادند و گروه واسطه‌گری های مالی هم تنها به دلیل بازگشایی نماد بورس، ارزش معاملات بالا و رنگ سبز به خود دید.

صفوف خرید و فروش
همسو با روند کلی بازار، تعداد صف‌های فروش در روز دوشنبه بسیار بیشتر از تعداد صف‌های خرید بود و با شدت گرفتن عرضه‌ها از ساعت 10 به بعد، تعداد صف‌های خرید رشد زیادی پیدا کرد. در انتهای روز، 168 نماد با صف فروش و 63 نماد با صف خرید به معاملات خود پایان دادند. از نظر ارزش صف‌ها نیز صف‌های فروش با ارزش تقریباً 450 میلیارد تومانی نزدیک به دو برابر ارزش صف‌های خرید را داشتند.

معاملات بلوکی
امروز دو معامله بلوکی در دو نماد کگل و ومدیر انجام شد که با ارزش حدود 70 میلیارد تومان، کمی بیش از دو درصد از ارزش کل معاملات بورس را شکل دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *