بررسی بازار شنبه، 21 آبان

شاخص بورس
اکثر نمادهای بازار در اولین روز این هفته با فشار عرضه مواجه بودند و در قیمت‌های منفی معامله شدند. در روز جاری از قابلیت تنظیم شاخص با نمادهای شاخص‌ساز هم استفاده نشد و بازار در شرایط طبیعی خودش شروع به کار کرد و پایان یافت.

در انتهای معاملات امروز با 17302 واحد افت به 1,439,177 واحد رسید و شاخص هم وزن هم با کاهش 3341 واحدی به عدد 387,942 رسید.

تأثیر در شاخص
در روز شنبه، اکثر سهم‌های شاخص ساز در قیمت‌های منفی معامله شدند و بر این اساس بیشترین تأثیر منفی در شاخص توسط نمادهای فارس، فولاد، شستا و شپنا اتفاق افتاد که همه آن‌ها بیشتر از 1000 واحد تأثیرگذاری داشتند. نمادهای شیراز و شپدیس هم با 440 و 380 واحد، بیشترین اثر مثبت را در شاخص بورس گذاشتند.

وضعیت صنایع
در انتهای روز جاری اکثر صنایع در قیمت‌های نزدیک به محدوده صفر تابلو معامله شدند و با این وجود تعداد صنایع منفی به شکل قابل توجهی بیشتر از صنایع مثبت بود. خوردویی‌های پرطرفدار روزهای اخیر هم امروز جزء پرعرضه‌ترین نمادهای بازار بودند که دلیل آن حواشی ایجاد شده پیرامون قیمت‌گذاری در لیدرهای این گروه است.

صفوف خرید و فروش
همانند وضعیت کلی بازار، تعداد صف‌های فروش تقریبا در تمام طول بازار نسبت به صف‌های خرید بیشتر بود و در انتهای بازار 117 نماد در وضعیت صف فروش و 70 نماد نیز با صف خرید به کار خود پایان دادند. از نظر ارزش هم ارزش صف‌های فروش تقریبا دو برابر ارزش صف‌های خرید بود.

معاملات بلوکی
امروز در مجموع 10 معامله بلوکی در بازارهای بورس و فرابورس انجام شد که معاملات در نمادهای وکار، سفارس، سخاش و ثشاهد با جمع ارزش بیش از 3 هزار میلیارد تومان، حدود 11 درصد از کل ارزش معاملات بورس را تشکیل دادند و معاملات در شجم، دماوند، وسبحان و سمگا با ارزش بیش از 132 میلیارد تومان، 14 درصد از ارزش کل معاملات فرابورس ور روز جاری را شکل داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *