بررسی بازار شنبه، 15آبان

شاخص بورس
همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد با توجه به روند معاملات در روز چهارشنبه، بازار امروز نیز سبزپوش بود و شاخص کل با بیش از 42هزار واحد رشد به عدد 1440637 واحد رسید. شاخص هم‌وزن هم رشدی نزدیک به 12هزار واحدی را تجربه کرد و به عدد 386254 واحد دست‌یافت.

وضعیت صنایع
امروز تمامی صنایع روز مثبتی را تجربه کردند و عموماً شرایط بهتری نسبت به روز گذشته داشتند و همانند چهارشنبه، بیشترین ارزش معاملات به صنایع محصولات شیمیایی و فلزات اساسی اختصاص یافت و گروه شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی هم به لطف بازگشایی شستا، رشد زیادی در ارزش معاملات داشتند.

صفوف خرید و فروش

امروز نسبت به روز گذشته معاملاتی، بازار با تعداد بیشتری صف خرید آغاز و بسته شد که این صف‌ها در میانه‌های بازار به بیشترین تعداد خود رسیدند. با این وجود در دقایق انتهایی، اندکی عرضه‌ها بیشتر شد شد و تقریباً 10 درصد از صف‌های خرید عرضه شدند.
در روز انتهای روز شنبه، 274 نماد با صف خرید و ارزش یش از 7360 ریال میلیارد و 31 نماد با صف فروش و ارزش 2870 میلیارد ریال بسته شدند.

معاملات بلوکی
امروز در هر یک از بازارهای بورس و فرابورس یک معامله بلوکی اتفاق افتاد و بر این اساس با معامله 20 میلیون سهم از شرکت فولاد امیرکبیر کاشان، 2 درصد از ارزش کل معاملات بورس به این معامله اختصاص یافت.
همچنین در بازار فرابورس هم امروز بیش از 3 میلیون و 500 هزار سهم زاگرس با ارزشی نزدیک به 1000 میلیارد ریال معادل حدود 11 درصد از ارزش کل معاملات فرابورس، به شکل بلوکی معامله شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *