بررسی بازار شنبه، 6 آذر

شاخص بورس

در روز شنبه شاهد بازاری منفی بودیم که فشار زیادی را در سمت عرضه به همراه داشت. هرچند این روز منفی دور از انتظار نبود ولی در اوایل بازار خیلی از نمادها در قیمت‌های متعادل و مثبت معامله می‌شدند ولی از این قیمت‌ها  به سمت منفی حرکت کردند. امروز شاخص کل بورس با 27441 واحد و 1.9 درصد کاهش به عدد 1,366,664 واحد رسید. شاخص هم وزن هم با کاهش 6585 واحدی به عدد 376,884 رسید.

تأثیر در شاخص

امروز تقریباً تمامی نمادهای مهم و شاخص‌ساز در قیمت‌های منفی معامله شدند به طوری که در حتی یک مورد با رشد قیمت هم در میان 25 نماد اثرگذار در شاخص به چشم نمی‌خورد. بر این اساس نماد فولاد با بیش از هزار واحد، فارس با بیش از 2000 واحد و نمادهای شستا، پارس، وغدیر و تاپیکو با بیش از هزار واحد، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص بورس گذاشتند. در میان نمادهای مثبت هم بورس و انرژی 3 با حدود 200 واحد، بیشترین تأثیر مثبت را بر روی شاخص داشتند.

وضعیت صنایع

امروز تقریباً تمامی صنایع در قیمت‌های منفی معامله می‌شدند و معمولا در هر یک از آن‌ها اندک‌نمادهایی در جهت خلاف بازار حرکت می‌کردند.

صف‌های خرید و فروش

فشار عرضه در بازار امروز باعث شد که تعداد  صف‌های فروش چندین برابر صف‌های خرید باشد به شکلی که  در انتهای بازار تعداد 219 نماد  با صف فروش و کمتر از 30 نماد با صف خرید به کار خود پایان دادند. از نظر ارزش هم ارزش صف‌های فروش بیش از 10 برابر بیشتر از ارزش صف‌های خرید بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *