کاربردهای هوش مصنوعی در بازار بورس

هوش مصنوعی در معاملات بورس همان کاری را برای سرمایه گذاران می‌کند که آتش برای غارنشینان انجام داد. این توصیفی است که یکی از فعالان صنعت در خصوص اثر این تکنولوژی تحول آفرین بر صنایع نسبتا راکد کرده است. به زبانی دیگر هوش مصنوعی تکنولوژی‌ای است که بازی بازار بورس را بر هم خواهد زد.

در حالی که نقش نیروی انسانی همچنان در معاملات پررنگ است، نقش هوش مصنوعی روز به روز پررنگ تر می‌شود. بر اساس مطالعه‌ای که اخیرا توسط شرکت تحقیقاتی Coalition در انگلستان انجام شده است، معاملات انجام شده بر بسترهای الکترونیک سهمی 45 درصدی از کل معاملات بازار بورس را شامل می‌شود، با وجود اینکه بسیاری از صندوق های سرمایه گذاری نسبت به اتوماسیون خدماتشان بی انگیره هستند اما نسبت به استفاده از هوش مصنوعی غفلت نکرده‌اند و از این تکنولوژی برای شناسایی فرصت های سرمایه گذاری و حداکثر کردن سود خود استفاده می‌کنند.

با وجود اینکه موسسات مالی از پیشروهای استفاده از تکنولوژی های جدید هستند، سرعت رشد هوش مصنوعی به گونه‌ای است که حتی این موسسات هم نتوانسته‌اند خود را با رشد این تکنولوژی تطبیق بدهند. در کشور ما و همزمان با راکد شدن بازارهای مختلف، سرمایه های زیادی به سمت بورس سرازیر شده و این فرصت وجود دارد که با تکیه بر تکنولوژی های جدید، حس خوبی نسبت به حضور و سرمایه گذاری در بورس به سرمایه گذاران منتقل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *