بررسی بازار یکشنبه، 23 آبان

شاخص بورس
اکثر نمادهای بازار در روز یکشنبه در قیمت‌های نزدیک به محدوده صفر تابلو معامله شدند و در مجموع شاخص کل با 3343 واحد رشد به عدد 1,442,588 واحد رسید. شاخص هم‌وزن هم با 1049 واحد افزایش به عدد 389 هزار واحد رسید.

تأثیر در شاخص
در روز یکشنبه بیشترین تأثیر مثبت در شاخص در نمادهای فخوز، نوری و کگل و به ترتیب به میزان 930، 689 و 600 واحد اتفاق افتاد و  شستا هم با 710 واحد بیشترین اثر منفی را بر روی شاخص گذاشت.

وضعیت صنایع
در روز جاری اکثر صنایع در قیمت‌های نزدیک به صفر تابلو معامله شدند و فشار عرضه و تقاضا در آن‌ها دیده نمی‌شد. خودرویی‌ها بار دیگر روز سبز متعادلی را تجربه کردند و بیشترین ارزش بازار نیز به گروه عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم اختصاص داشت که به واسطه عرضه بلوکی در نماد فملی اتفاق افتاد.

صفوف خرید و فروش
امروز تعداد صف‌های خرید و فروش در مقایسه با روزهای قبل کمتر بود و در انتهای بازار، 74 نماد با صف خرید و 64 نماد با صف فروش به کار خود خاتمه دادند که از نظر مجموع ارزش نیز نزدیک به یکدیگر و در محدوده 200 میلیارد تومان بودند.

معاملات بلوکی
امروز در مجموع 4 معامله بلوکی در دو نماد فملی و تاصیکو انجام شدند که ارزش معاملات فملی به تنهایی بیش از 1480 میلیارد تومان بود و با 60 میلیارد تومان ارزش معاملات تاصیکو مجموع ارزش معاملات این دو نماد به بیش از 1540 میلیارد تومان می‌رسید که بیش از یک سوم کل ارزش معاملات بورس را شکل داد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *