بررسی بازار شنبه، 29 آبان

شاخص بورس

اولین روز از هفته جدید با فشار عرضه در اکثر نمادها به پایان رسید و معاملات به گونه‌ای بود که اکثریت نمادها در قیمت‌هایی پایین‌تر از قیمت پایانی خود بسته شدند که این امر شاید منجر به فشار عرضه، حداقل در اوایل زمان معاملات فردا شود. در پایان معاملات امروز شاخص کل با 27287 کاهش به عدد 1,383,491 واحد رسید و شاخص هم وزن هم با 3238 کاهش به عدد 383,526 رسید. باید در نظر داشت که نسبت افت در شاخص‌ هم‌وزن نسبت به شاخص کل، کمتر بود.

تأثیر در شاخص

امروز در بین 15 نماد اثرگذار بر روی شاخص، هیچ نمادی با اثرگذاری مثبت بر شاخص وجود نداشت و همگی منفی بودند که در این میان نمادهای فولاد و فارس با بیش از 3000 واحد و شستا، پارسان، کچاد، وغدیر، تاپیکو و شبندر با بیش از 1000 واحد اثرگذاری، بیشترین تأثیر منفی را به شاخص تحمیل کردند. در بین نمادهای مثبت هم نماد شفن با 459 واحد، بیشترین اثر مثبت را بر روی شاخص گذاشت.

وضعیت صنایع

همان طور که از افت شاخص هم مشخص است می‌توان انتظار داشت که اکثر صنایع در قیمت‌های منفی معامله شوند در این میان، ساختمانی‌ها جزء گروه‌های مثبت بودند که ارزش بازار آن‌ها هم رشد قابل توجهی پیدا کرده بود.

صف‌های خرید و فروش

در یک ساعت اول بازار تعداد صف‌های خرید نسبت به فروش بیشتر بود ولی از ساعت 10 به بعد با افزایش فشار عرضه در بازار، تعداد صف‌های فروش بسیار بیشتر شد و در انتهای بازار، تعداد صف‌های فروش تقریباً دو برابر و ارزش آن‌ها نیز تقریباً سه برابر تعداد و ارزش صف‌های خرید بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *