اهرم مالی چیست و چه کاربردی دارد؟

اهرم مالی چیست؟

اهرم مالی ناشی از استفاده از سرمایه ای است که به عنوان تسهیلات دریافت شده و به عنوان منبع تامین مالی برای سرمایه گذاری برای گسترش پایه دارایی شرکت و ایجاد بازده سرمایه استفاده می شود. اهرم مالی یک استراتژی سرمایه گذاری برای استفاده از وام  برای افزایش بازده بالقوه سرمایه گذاری است. اهرم مالی همچنین می تواند به میزان بدهی یک شرکت برای تامین مالی دارایی ها اشاره کند.

 

نکات کلیدی

– اهرم به استفاده از بدهی (وام گرفته شده) برای افزایش بازدهی یک سرمایه گذاری یا پروژه اشاره دارد.

– سرمایه گذاران با استفاده از اهرم قدرت خرید خود را در بازار چند برابر می کنند.

– شرکت ها برای تأمین مالی دارایی های خود از اهرم مالی استفاده می کنند و به جای انتشار سهام برای افزایش سرمایه، می توانند از بدهی برای سرمایه گذاری در عملیات تجاری  استفاده کنند تا برای افزایش حقوق صاحبان سهام قدم برداشته باشند.

 

مفهوم اهرم مالی هم توسط سرمایه گذاران و هم شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرد. سرمایه گذاران با استفاده از اهرم مالی بازدهی خود را برای سرمایه گذاری به طور  قابل توجهی افزایش می دهند. آنها سرمایه گذاری خود را با استفاده از ابزارهای مختلف، از جمله اختیار معامله، معاملات آتی و حسابهای تضمین وجه (مارجین) اهرم مالی انجام میدهند. شرکت ها می توانند از اهرم مالی برای تأمین دارایی های خود استفاده کنند.

سرمایه گذارانی که برای استفاده مستقیم از اهرم مالی راحت نیستند، روشهای مختلفی برای دسترسی غیر مستقیم به آن دارند. آنها می توانند در شرکت هایی سرمایه گذاری کنند که در جریان عادی تجارت خود از اهرم برای تأمین مالی یا توسعه عملیات استفاده می کنند (بدون افزایش هزینه های خود)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *