چهره‌های عجیب مجله تایم برای سال ۲۰۲۱ به انتخاب خوانندگان

ژایر بولسونارو، رئیس‌جمهور برزیل، برنده نظرسنجی خوانندگان مجله تایم در سال ۲۰۲۱ شد. این رهبر جنجالی که در سال ۲۰۲۲ دوباره در انتخابات شرکت خواهد کرد، با افزایش نارضایتی نسبت به مدیریت خود در اقتصاد مواجه است و با انتقاد گسترده سیاستمداران، دادگاه‌ها و کارشناسان بهداشت عمومی به دلیل کم اهمیت جلوه دادن شدت کووید-۱۹ و نمایش بدبینی در مورد واکسن روبرو است.

دیوانه برزیلی چهره سال تایم شد

بیش از ۹ میلیون نفر از خوانندگان تایم در نظرسنجی انتخاب تاثیرگذارترین فرد یا گروه در سال شرکت کردند که ۲۴ درصد این آرا را بولسونارو به خود اختصاص داد. وی به دلیل شباهت‌هایش در حکمرانی به ترامپ و همچنین اظهار نظرهای عجیب و جنجالی، به عنوان ترامپ برزیلی مشهور شده است.

یکی از اظهارات عجیب بولسونارو در خصوص واکسن کرونا این بود که مصرف واکسن‌های کرونا می‌تواند احتمال ابتلا به ایدز را افزایش دهد. مدتی بعد از انتشار این فیلم، فیسبوک و اینستاگرام آن را به دلیل نقض قوانین حذف کردند. این اتفاق باعث انتقاد دادگاه عالی برزیل و دستور این دادگاه برای تحقیقات رسمی در خصوص این اظهارنظر بولسونارو شده است.

مجلس سنای برزیل در ماه اکتبر توصیه کرد که رئیس جمهور به اتهام سوءمدیریت در واکنش به شیوع کرونا که بیش از ۶۰۰ هزار نفر را در برزیل کشته است، به چند اتهام جنایی متهم شود. البته بولسونارو بارها هرگونه تخلف را رد کرده است.

ترامپ دومین انتخاب خوانندگان تایم

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده که شورش‌های ضد کنگره ۶ ژانویه را برانگیخت و در فکر نامزدی دوباره برای ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ بود، در نظرسنجی خوانندگان با ۹ درصد آرا در جایگاه دوم قرار گرفت.

کادر درمان که به طور خستگی‌ناپذیر در خط مقدم مبارزه با کرونا تلاش کرده‌اند با ۶.۳ درصد آرا سومین شخص یا گروه تاثیرگذار در سال ۲۰۲۱ بودند.

در جایگاه چهارم هم الکسی ناوالنی، وکیل روسی و از مخالفین پوتین، قرار گرفت که پس از بهبودی از یک مسمومیت تقریباً کشنده، در ژانویه دوباره به روسیه بازگشت. ناوالنی در بدو ورود به فرودگاه توسط مقامات روسی دستگیر شد و هنوز در زندان است. وی ۶ درصد از آرای خوانندگان را به دست آورد و در جایگاه چهارم قرار گرفت.

در نهایت، دانشمندانی که به ساخت واکسن‌های نجات‌دهنده کووید-۱۹ کمک کردند با ۵.۳ درصد آرا در جایگاه پنجم قرار گرفتند.

سال گذشته هم افرادی که به خاطر مشاغل ضروریشان در اوج دوران قرنطینه‌ها مشغول به کار بودند، مانند کادر درمان، کارگران پیک، پست و فروشگاه‌های مواد غذایی، به دلیل به خطر انداختن جان خود برای خدمت به مردم در طول اوج همه‌گیری، برنده نظرسنجی خوانندگان شدند. شخصیت سال مجله تایم به انتخاب هیئت تحریریه این نشریه هم ۵ روز دیگر یعنی ۲۲ آذر ماه معرفی خواهد شد.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *