هوش مالی چیست؟

در روانشناسی پیشرفته، هوش انسان به چندین بخش مختلف تقسیم شده است. که یکی از مهم ترین هوش ها، هوش مالی است و در سرتاسر جهان بسیار کاربردی می‌باشد.

هوش مالی یعنی، افراد بتوانند همانند هوش هیجانی در کمترین زمان به پول برسند و یا مشکلات مالی خود را با استفاده از این مهارت حل کنند. بدون شک افراد زیادی را دیده اید که از لحاظ مالی اوضاع خوبی دارند و به قول معروف پولدار هستند. بی شک حرف های زیادی درباره این افراد گفته می‌شود. مثلاً می‌گویند: «ببینید چطور مثل آب خوردن پول در می‌آورد، بلد است چطور پول دربیاورد.»

شاید همه ما معتقد باشیم که آدم های پولدار با استفاده از شِمّ اقتصادی به این نقطه رسیده اند و باید گفت: «این در واقع همان هوش مالی است.» به بیان ساده تر می‌توانیم بگوییم، هوش پولی همان قدرت حل مسائل مالی است.

یعنی: «حل کردن پیچیده ترین مسائل مالی.»

اگر شما بتوانید از پس چالش های سخت مالی بر بیایید؛ پس در واقع دارای هوش مالی خوبی هستید. از طرف دیگر با کسب درآمد زیاد می‌توانید جزء آن دسته از افرادی قرار بگیرید که دارای هوش مالی خوبی هستند و به موفقیت در زندگی دست پیدا کرده اند.

رابرت کیوساکی از جمله افرادی است که توانست مفهوم ثروتمند شدن و ورود جریان مالی به زندگی را ملموس تر و دست یافتنی تر کند. تا قبل از او هیچکس تصور کاملی از راه ثروتمند شدن نداشت.

همه ثروتمند شدن را حاصل کار زیاد و تلاش و امید و … می‌دانستند تا اینکه رابرت کیوساکی با کتاب ماندگار «پدر پولدار، پدر بی پول» یکبار برای همیشه، مفهوم ثروتمند شدن را ساده سازی و نقشه راهی برای ثروتمند شدن به خواننده‌گان آن کتاب داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *