تأثیر لیست‌شدن ارز دیجیتال در یک اکسچنج بر روی قیمت آن-بخش اول

از سال 2017 به بعد صدها و شاید هزاران توکن و ارزهای دیجیتال به بازار معرفی شدند با این حال بسیاری از آن‌ها هیچ وقت در معرض دید و توجه سرمایه‌گذاران قرار نگرفتند و خیلی از این پروژه‌ها نیمه‌کاره رها شدند. یکی از مهم‌ترین دلیل این موضوع این بود که آن‌ها نتوانستند در اکسچنج‌های معروف لیست شوند.

بدون حمایت اکسچنج‌های معروف در این بازار، خرید و فروش این دارایی‌های دیجیتال بسیار دشوار و پیچیده است و از این رو همبستگی زیادی بین موفقیت یک ارز دیجیتال و تعداد، شهرت و کیفیت اکسچنج‌هایی دارد که آن ارز را لیست می‌کنند. برای این که همه چیز را درباره تأثیرات مختلف این موضوع بر روی ارزهای دیجیتال بدانید، با ادامه مطلب در وبلاگ ایزی استاک همراه باشید.

افزایش قیمت با لیست شدن

اثر مثبت لیست شدن ارزهای دیجیتال در اکسچنج‌های شناخته شده برای altcoin ها و توکن‌هایی که به تازگی عرضه شده‌اند این است که دیگر در سطح محدود فعالیت نمی‌کنند و در معرض توجه جامعه‌ای بسیار بزرگتری از سرمایه‌داران قرار می‌گیرند. از این رو   معمولاً می‌توان انتظار داشت که لیست شدن یک ارز دیجیتال در اکسچنج‌های بزرگ در سطح بین‌المللی باعث افزایش قابل توجه قیمت در این ارزها شود. حتی  لیست شدن در سطح اکسچنج‌های کشوری و محلی هم می‌تواند به افزایش قیمت ارزهای مربوطه ختم شود.

یک مثال خوب برای تأثیر این موضوع، لیست شدن ارز دیجیتال Lisk(LSK) در اکسچنج ژاپنی بیت‌فلایر(bitflyer) در اواخر ژانویه سال 2018 بود که قیمت این ارز در کمتر از یک ساعت جهشی بیش از 65 درصد را تجربه کرد و پس از نوسان زیاد، این ارز در پایان روز با رشد 25 درصدی بسته شد. البته باید به این نکته اشاره کرد که در آن زمان بازار ارزهای دیجیتال در حال طی کردن روند نزولی خود بود و LSK بر خلاف این روند رشد کرد(شکل زیر).

اتفاق مشابهی برای Litecoin(LTC) افتاد؛ هنگامی که در بزرگترین اکسچنج کره جنوبی یعنی بیت‌هامب(BitHumb) لیست شد و بر اساس اخبار، ارزش این ارز طی 24 ساعت، 15 درصد رشد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *