بررسی بازار یکشنبه، 30 آبان

شاخص بورس

بازار در آخرین روز از آبان ماه شرایط متعادلی را تجربه کرد و فشار شدید عرضه و تقاضا وجود نداشت. در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس با 3480 واحد افزایش به عدد 1,386,973 رسید. این در حالی بود که شاخص کل هم‌وزن با نزدیک به 198 واحد کاهش به عدد 383,328 رسید.

تأثیر در شاخص

در پایان معاملات روز یکشنبه، نمادهای فولاد و تاپیکو با بیش از 1000 واحد و شستا و شفن با بیش از 500 واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر روی شاخص بورس داشتند. در همین حال نمادهای کچاد، بورس، پارسان و برکت هم همگی با بیش از 200 واحد، بیشترین اثر منفی را بر روی شخص گذاشتند.

وضعیت صنایع

همان‌طور که در شکل زیر هم مشخص است اکثر صنایع به طور میانگین در قیمت‌های متعادل و نزدیک به صفر تابلو معامله شدند. خودرویی‌ها هم همچنان روند صعودی خود را حفظ کردند.

صف‌های خرید و فروش

امروز در ابتدا و انتهای بازار، تعداد صف‌های فروش و خرید به یکدیگر نزدیک بود ولی در میانه‌های بازار، این اختلاف با افزایش تعداد صف‌های فروش، زیاد شد؛ هر چند تعداد این صف‌ها چه در سمت عرضه و چه در سمت تقاضا نسبت به روزهای قبل کمتر بود.در انتهای بازار امروز تعداد 65 نماد در صف فروش و 55 نماد در صف خرید به معاملات خود پایان دادند. نکته جالب این که در روز جاری بر خلاف این که تعداد صف‌های فروش از خرید بیشتر بود ولی در انتهای بازار ارزش صف‌های خرید حدود 70 میلیارد تومان بیشتر از ارزش صف‌های فروش بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *