بررسی بازار سه‌شنبه، 25 آبان

شاخص بورس
با این که امروز هم بازار روز منفی‌ای را سپری کرد ولی نسبت به روز گذشته شاهد کاهش شدت منفی بودن آن بودیم. در پایان معاملات امروز شاخص کل در بورس با 7715 واحد کاهش به عدد 1,408,582 رسید و شاخص هم‌وزن هم کاهش 929 واحدی به عدد 383,945 رسید.

تأثیر در شاخص
در روز سه شنبه نماد فارس با بیش از 2700 واحد بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص گذاشت و فشار اثرگذاری منفی در سایر سهم های شاخص ساز کمتر بود به شکلی که نمادهای فولاد، شستا و شپدیس بین 400 تا 700 واحد اثر منفی را به شاخص تحمیل کردند. در این نماد پاکشو هم با 333 واحد، بیشترین تأثیر مثبت را بر روی شاخص داشت.

وضعیت صنایع
امروز بیشتر صنایع در وضعیت متعادل و نزدیک به درصد صفر تابلو معامله شدند و تقریباً همگی متعادل بودند. گروه واسطه گری های مالی هم به دلیل حجم بالای معاملات نماد بورس، بیشترین ارزش را در بازار داشت. این نماد هم پس از بازگشایی دیروز، پرعرضه بود ولی صف فروش آن جمع شد.

صفوف خرید و فروش
در روز سه شنبه تعداد صف‌های خرید و فروش از شروع تا انتهای بازار نزدیک به هم بود و پیوسته هم در حال زیاد شدن بودند. از نظر تعداد و ارزش صف‌ها، صف‌های خرید نسبت بالاتری را داشتند. امروز و در انتهای بازار، 89 نماد با صف خرید و 78 نماد با صف فروش به روز معاملاتی خود پایان دادند.

معاملات بلوکی
امروز تنها یک معامله بلوکی در بازار بورس اتفاق افتاد که طی آن تعداد 6 میلیون سهم میدکو به ارزش تقریبی 28 میلیارد تومان معادل یک درصد از کل ارزش معاملات امروز در بورس، معامله شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *