آخر هفته و معرفی فیلم(The Big Short)

فیلم سینمایی سقوط بزرگ در واقع فیلمی آمریکایی و ساخته شده در سال 2015 می باشد که سبک آن زندگینامه‌ای و کمدی-درام است. این فیلم برگرفته از کتاب سقوط بزرگ نوشته مایکل لوئیس روزنامه‌نگار آمریکایی است که موضوع آن به بحران مالی اتفاق افتاده در سال 2008 برمی گردد و در آن به این موضوع پرداخته شده است که حباب های اقتصادی در پی افزایش نرخ بازار مسکن خود را نشان خواهند داد.

این فیلم به گروهی از فعالان بخش اقتصادی پرداخته است که پیش از این اتفاق موفق به پیش بینی سقوط بازار شدند و سرمایه گذاری میلیاردی را بر روی سقوط ارزش سهام شرکت های مرتبط انجام دادند و بعد از آن با خیالی آسوده و خوشحالی تمام نابودی آن ها را به تماشا نشستند و تنها به سود بزرگی که به دست آورده بودند فکر می کردند.

این فیلم توانسته در چهار رشته از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی جزو نامزد دریافت جایزه اسکار باشد و همچنین در زمینه بهترین فیلمنامه اقتباسی نیز جایزه اسکار را از آن خود نماید.

از بازیگران معروفی که در این فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخته اند می توان به برد پیت (در نقش بن ریکرت) ، کریستین بیل (در نقش مایکل بوری) ، رایان گاسلینگ (در نقش جارد وانت) و استیو کارل (در نقش مارک بائوم) اشاره نمود.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *