آخر هفته و معرفی فیلم(Boiler Room)

فیلم Boiler Room 2000 با عنوان فارسی اتاق بخار که با نام اتاق سهام نیز شناخته می‌شود، در کشور امریکا و در سال 2000 تولید شده است. این فیلم روایتی درام اما هیجان‌انگیز و جنایی، از دنیای بورس، بازارهای مالی و حواشی پیرامون آن است.

بن یانگر نویسنده و کارگردان فیلم، با بهره‌گیری از تیمی قوی از بازیگران مطرحی چون وین دیزل، جووانی ریبیسی، بن افلک و … و با روایت داستانی یکپارچه و جذاب، موقعیت مالی آن روزها را به تصویر می‌کشد .

کارگردان با روایت داستان Boiler Room، در تلاش است به مسائل اقتصادی و دنیای سرمایه گذاری و بورس بپردازد و در عین حال از موسسات مالی به ظاهر قانونی که با روش‌های خاص خود قوانین اقتصادی را دور می‌زنند انتقاد کند. وی برای این فیلم، در سطح جهانی موفق به فروشی بالغ بر 28 میلیون دلار شد.

تماشای فیلم اتاق بخار را به همه ی دانشجویان رشته‌های مرتبط با اقتصاد و افرادی که به نوعی با دنیای بورس و سرمایه گذاری دیجیتال سر و کار دارند، توصیه می‌کنیم.

درباره فیلم Boiler Room 2000

ست دیویس (با بازی جووانی ریبیسی) جوانی باهوش، جاه طلب، طمع‌کار و فرزند یک خانواده‌ی سالم و آبرومند است.

ست تحصیلات دانشگاهیش را نیمه کاره رها می‌کند و برای رسیدن به قدرت و پول زیاد و به قول معروف یک شبه راه صد ساله را رفتن و نیز به خاطر جلب اعتماد و احترام پدرش که قاضی با وجدان و سخت‌گیری است و بابت ترک تحصیل ست از او شاکی است، به عنوان بازاریاب یا به اطلاح عامیانه‌اش دلال فروش سهام، به شرکت خرید و فروش سهامِ بورس جی تی مارلین ملحق می‌شود. ست دیویس برای تحقق هرچه سریع‌تر هدفش، به دور زدن قانون و به نوعی کلاهبرداری روی می‌آورد اما به مرور متوجه پیامدهای سخت قانونی و اخلاقی مسیر انتخابیش می‌شود.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *