آخر هفته و معرفی فیلم سوءاستفاده از جایگاه (Inside Job)

کارگردان : چارلز فرگوسن

نویسندگان : چارلز فرگوسن – چاد بک – آدام بلات

بازیگران : مت دامون – گیلفی زوگا – اندری مگنسون

سال تولید : ۲۰۱۰

کشور سازنده : آمریکا

مدت زمان : ۱ ساعت و ۴۹ دقیقه

امتیاز فیلم : ۸/۲

لینک تماشا در IMDb

داستان فیلم از آنجایی شروع شد که میزان نقدینگی در نظام بانکی آمریکا کاهش یافت. سپس، قیمت مسکن افزایش عجیبی پیدا کرد و انفجار حباب قیمت مسکن آغاز شد که به موجب آن، مردم توان بازپرداخت وام‌های خود را نداشتند و بانک‌ها هم خانه آنها را مصادره کردند، اما این خانه‌ها فروش نرفت و از طرفی بدهی مردم به بانک‌ها در سال ۲۰۰۷ حدود ۱ تریلیون دلار شد.

همه این اتفاقات سبب شد که بانک‌های اعطاکننده وام به مردم اعلام ورشکستگی کنند تا شاهد این باشیم که دنیا در یک بحران اقتصادی تازه گرفتار شده‌است. شاید بتوان دهه بین سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ را خشن‌ترین و بدترین دهه قرن دانست. شروع جنگهای مختلف در افغانستان و عراق، زلزله‌هایی با قدرت تخریبی فوق‌العاده بالا، سونامی، و … .

اما شاید بتوان مهمترین اتفاق این دهه را بحران مالی جهان در نظر گرفت. بحرانی که شاید مخرب‌تر از هر جنگ دیگری بود زیرا هیچ کس از ضرر آن در امان نبود. می توان بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ را مهمترین اتفاق ۵۰ سال اخیر هم به حساب آورد. بحرانی که به موجب آن دولت‌های جهان در مجموع مبلغی معادل ۲۰ تریلیون دلار ضرر مالی را تجربه کردند و مردم زیادی شغل و حتی خانه خود را از دست دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *